Toimitusehdot

Verkkokaupan maksutavat

5.9.2019 alkaen verkkokauppamme maksuliikenteen on hoitanut Klarna Bank AB:n “Klarna Checkout ” -palvelu. Käytössämme on myös Paypal ja yritysasiakkaille tarjoamme maksutavaksi laskun.

Klarnan tarjoamat maksuvaihtoehdot näkyvät Klarna Checkout -palvelussa. Tällä hetkellä Klarna Checkout -palvelussa tarjolla olevat maksuvaihtoehdot ovat lasku, tililuotto, korttimaksu, tai suoramaksu pankin kautta. Asiakkaan syötettyä Checkout-palvelulle maksutiedot, jäljelle jäävät ne maksutavat, jotka ovat asiakkaan kohdalla mahdollisia. Mikäli asiakas ei syötä henkilötunnusta järjestelmään, niin tällöin ainoastaan korttimaksu ja verkkopankkimaksu ovat mahdollisia.

Verkkopankkimaksut

Asiakkaan on mahdollista maksaa seuraavien pankkien verkkopankissa: S-pankki, Aktia, Danske Bank, Osuuspankki, Nordea ja Säästöpankki. Asiakkaan pankki voi vaatia erillisen tunnistautumisen verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla.

Korttimaksut

Asiakkaan on mahdollista maksaa kaikkien suomalaisten pankkien debit- ja credit-korteilla. Hyväksymme kaikki Visa- ja Mastercard-luottokortit. Korttimaksun yhteydessä asiakkaan tulee antaa kortin numero, kortin viimeinen voimassaolopäivä, CVC-koodi, sekä joillakin korteilla maksettaessa myös 3D secure–koodi. Lisäksi asiakkaan pankki voi vaatia erillisen tunnistautumisen verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla.

Varmistathan myös, että olet aktivoinut korttisi verkkomaksuominaisuuden verkkopankissasi ennen maksun suorittamista.

Visa Electron

Voit maksaa myös Visa Electron –kortilla, mikäli olet aktivoinut verkkopankissasi Electron-korttisi verkkomaksuominaisuuden. Tilauksen yhteydessä sinut ohjataan oman pankkisi suojattuun varmennuspalveluun, jossa ostoksesi varmennetaan verkkopankkitunnuksilla (Verified by Visa).

Lasku

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla tai joustavasti useammassa erässä. Mikäli asiakas valitsee maksutavaksi laskun, se lähetetään asiakkaalle sähköpostitse samalla, kun tilaus lähtee varastoltamme. Laskun maksuaika on 14 päivää tilauksen lähetyksestä. Laskusta ei peritä maksutapana lisämaksua. Maksun viivästyessä laskulle lisätään viiden (5) euron muistutusmaksu ja viivästyskorko.

Erämaksu

Laskun voi maksaa myös 3-36 kuukauden erissä. Laskun voi maksaa myös omassa tahdissa, jolloin asiakas voi itse päättää kuukausittain maksettavan summan (kuitenkin vähintään yhdeksän (9) euroa). Kuukausikustannus on tiedossa, kuten myös se, milloin koko summa on maksettu. Lisäksi kaikki ostokset, jotka maksetaan omassa tahdissa joustavalla erämaksulla, yhdistetään kätevälle kuukausilaskulle. Kuukausilaskusta saa hyvän yleiskuvan omasta tilanteesta ja kaiken saa maksettua vain yhdellä laskutusmaksulla.

Maksutavat yrityksille:

Kotimaisille yrityksille Klarna tarjoaa mahdollisuuden maksaa kortilla, verkkopankissa ja laskulla. Huomioithan, että laskulla tilattaessa tilaus tulee tehdä siihen osoitteeseen, johon yritys on rekisteröity, eli laskutus- ja toimitusosoitteen tulee olla sama. Ulkomaisille yrityksille Mira tarjoaa ainoastaan mahdollisuuden laskuun. Lisätietoja yritysmaksujen ehdoista saa Klarnan asiakaspalvelusta.

Mikäli sinulla on kysyttävää liittyen tilauksien maksamiseen, pyydämme sinua olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun:

Puh. 09 425 99 771 (maksuton)
Voit myös asioida Klarnan kanssa heidän verkkosivuillaan chat-palvelun välityksellä: https://www.klarna.com/fi/tuki.

Klarnan asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8-18.

Maksuliikenteen hoitaa: Klarna Bank AB  (556737-0431), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, puhelinnumero : +46 8 120 120 00, faksi: +46 8 120 120 99, sähköpostiosoite: asiakas@klarna.fi. Klarna Bank AB on ruotsalainen pankki, jolla on oikeus tarjota luottolaitosten palveluita, ja sen toimintaa valvoo Ruotsin Finanssivalvonta (Finansinspektionen). Tiedot Klarnan merkitsemisestä Ruotsin Finanssivalvonnan rekisteriin sekä siitä, missä maissa Klarnalla on oikeus tarjota palveluitaan, on Ruotsin Finanssivalvonnan kotisivuilla.

Maksuehdot löytyvät automaattisesti Klarna Checkoutista asiakkaalle maksuvaiheessa.

Verkkokaupan toimitusehdot

Toimitus EU:n alueelle

Mira tarjoaa ilmaisen toimituksen kaikille kotimaisille ja ulkomaisille yli 100 € suuruisille verkkokauppatilauksille, jotka toimitetaan Postin, Postnordin tai GLS:n kautta. Ilmaisen toimituksen lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus 45 € arvoiseen pikatoimitukseen DHL:n kautta. DHL toimittaa paketin suoraan kotiosoitteeseen.

Kaikki verkkokauppatilaukset lähetetään joko samana tai seuraavana työpäivänä pois lukien kustomoidut tilaukset (mm. brodeeraukset). Huomioithan, että Mira lähettää tavaraa varastoltaan arkisin klo 8-15:30 (GMT +2). Vaikka pikatoimitus olisi lunastettu viikonlopun aikana, paketti lähtee Miralta vasta seuraavana arkipäivänä pois lukien arkipyhät. Suomessa toimituksiin liittyviä arkipyhiä ovat uudenvuodenpäivä 1.1, loppiainen 6.1, Pitkäperjantai, Ensimmäinen ja toinen pääsiäispäivä, Vappu 1.5, Helatorstai, Juhannusaatto, itsenäisyyspäivä 6.12 sekä Joulu 24.12-26.12.

Mira lähettää verkkokauppatilaukset (pois lukien kustomoidut tilaukset) varastoltaan Turusta tilauspäivänä, jos tilaus on saapunut ennen klo 12 (GMT +2), tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Normaali toimitusaika verkkokauppatilauksille EU:n alueelle on noin 1-14 arkipäivää, mukaan lukien lähetyspäivä, sekä Postnordin tai GLS:n arvioitu kuljetusaika. Lähetysaikaan vaikuttavat lähetyksen määränpää, sekä mahdollinen käsittelyaika tullissa. Huomioithan, että tuotteisiin, joihin on tilattu kustomointia (kuten brodeeraus), lähetetään vasta 1-2 päivän päästä tilauksesta.

Tilauksen lähetyksen jälkeen saat sähköpostivahvistuksen kuriirilta, joka sisältää paketin seurantakoodin. Seurantakoodin avulla voit seurata paketin etenemistä kuriirin nettisivuilla.

HUOM! Postin noutopisteisiin toimitetut paketit säilytetään vain 7 päivää, jonka jälkeen noutamattomat paketit lähetetään takaisin Miralle. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Luethan palautusehdoistamme lisää.

Loppuunmyydyt tuotteet tilauksellasi

Valitettavasti joskus tapahtuu niin, että onnistut tilaamaan sellaisia tuotteita, jotka jostain syystä (esim. väärä varastostatus) ovat loppuneet varastostamme, vaikka verkkokauppa näyttääkin tuotetta löytyvän varastosta. Ilmoitamme tästä sinulle sähköpostitse ja tarjoamme sinulle samalla korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen löytyy tai vaihtoehtoisesti voit antaa tilinumerosi, jonne palautamme maksamasi summan.

Maksutavat mittatilausvaatteille

Mittatilausvaate maksetaan taholle, jolta tilaus tehdään. Jos tilaat mittatilausvaatteen jälleenmyyjältämme, suostut heidän antamaansa hintaan ja maksuehtoihin. Jos tilaus tehdään suoraan asiakaspalvelumme mira@mira.fi kautta, hyväksyt tällöin Miran maksu- ja toimitusehdot.

Yksityisasiakkaat

Mittatilausvaatetta ei ole mahdollista vielä tilata eikä maksaa verkkokaupassamme, vaan lähetämme mittatilausvaatteesta aina laskun. Yksityisasiakkailtamme vaadimme etukäteismaksun kaikista tilauksista, jolloin tuote valmistetaan ja toimitetaan vasta maksun suorittamisen jälkeen. Ennakkolasku toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Jos laskua ei makseta kohtuullisen ajan sisällä, se poistetaan järjestelmästämme ja tilaus katsotaan perutuksi. Huomioithan, että aloitamme tuotantomme vasta ennakkolaskun maksamisen jälkeen. Lasku on mahdollista maksaa osissa ja sille on mahdollista saada maksuaikaa. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mira@mira.fi, jos tarvitset lisää maksuaikaa laskullesi.

Huomioithan, että mallikuvan hyväksymisen jälkeen tilaus on sitova, eikä mittatilausvaatteen tilausta voi täysin peruuttaa jälkikäteen. Huomioithan, että Miralla on oikeus velottaa ennen tilauksen peruuttamista aiheutuneet materiaali- ja työvoimakustannukset asiakkaalta. Esimerkiksi, jos tilaus peruutetaan mallikuvan piirtämisen jälkeen, on Miralla oikeus veloittaa asiakasta mallikuvan piirtämiseen käytetystä ajasta.

Sponsoroitavat asiakkaat

Lasku jaetaan maksajien kesken sellaisille asiakkaillemme, joilla on sponsoreita jakamassa mittatilausvaatteen kustannukset. Miralle tulee tällöin jo tilausvaiheessa informoida sponsorointisopimuksen sisällöstä koskien mittatilausvaatteita. Jos koko vaate laskutetaan yrityksiltä, emme tee ennakkolaskua tilaajalle. Sponsorit saavat laskun pääsääntöisesti, kun vaate valmistunut ja toimitettu asiakkaalle. Yrityksille laskulla on maksuaikaa 14 vuorokautta.

Yritysasiakkaat

Miran verkkokauppatilauksista, sekä mittatilausvalmistuksesta on mahdollista laskuttaa yritystä. Kysy aina tarjousta suuremmista tilausmääristä asiakaspalvelustamme mira@mira.fi.

Toimitusehdot mittatilausvaatteille

Pääsääntöisesti ilmoitamme aina asiakkaalle mittatilaustuotteen valmistumisesta ja sovimme toimituksen asiakkaan kanssa, jos hän ei ole ohjeistanut toimitusta jo tilausvaiheessa. Mittatilausvaatteiden toimittamiseen Mira käyttää kotimaassa pääsääntöisesti Postin sekä GLS:n palveluita, jolloin tilaus on mahdollista toimittaa 1-4 päivässä. Kotimaan paketin hinta riippuu paketin koosta, mutta vähimmäistoimituskulu on 10 €. Yksityisasiakkaille toimituskulu kotimaahan on pääsääntöisesti 25 €. Yritysasiakkaillemme, jotka tilaavat kerralla suuria määriä tuotteita, toimituskulut kotimaahan voivat olla enimmillään 35 €. Kotimaan pikatoimituksissa käytämme Postin Express-pakettia.

Mittatilausvaate on myös mahdollista toimittaa veloituksetta raveihin Etelä-Suomessa. Lähetämme viikoittain paketteja mm. Vermoon, Poriin, Tampereelle ja Lahteen, joista oman pakettinsa pystyy noutamaan ilmoittautumispisteestä ravien aikana. Mikäli haluat toimituksen tiettyihin raveihin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laita viestiä jos ilmenee kysyttävää!